martinestet.reismee.nl

Halfway There!

Ja ik ben hier al weer ruim 6 maanden, over de helft! Riep ik voordat ik weg ging voor dit jaar oh misschien plak ik er wel eentje aan vast, ben ik daar toch wel een beetje van terug gekomen haha.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het hier super naar mijn zin, doe meer leuke dingen dan ik thuis ooit heb gedaan, het gezin is heel erg leuk en relaxed maar ik mis thuis toch wel een beetje veel. Dus voor mij is het nu wel duidelijk dat een jaartje genoeg is!
In mijn vorige blog was ik hier 5 maanden en inmiddels is de zomer begonnen! Pete heeft het zwembad open gedaan en de hele tuin is aan kant gemaakt om lekker te kunnen zonnen en zwemmen! Wat een luxe om een zwembad in de achtertuin te hebben! Vandaag was het 34 graden dus even verkoeling zoeken is heel erg fijn!

Het werken gaat hier ook lekker door, de weken zijn snel voorbij. De dagen beginnen vroeg aangezien Matthew en Sarah niet weten wat uitslapen is haha. Dus af en toe zitten er dagen tussen dat om half 6 ze beneden al staan te springen. Maar in het weekend ben ik off duty dus kan ik lekker uitslapen.
Met dit lekkere weer zijn we veel in het park te vinden, er zijn twee hele grote hier dichtbij. Eentje zo groot dat de speeltuin in het park ruim 5 minuten rijden is vanaf de ingang van het park. Ja ze doen hier echt alles groot! Of lekker in de tuin spelen met water.

Ik heb inmiddels ook de Jersey Shore bezocht om lekker naar het strand te gaan. Het weekend dat het bij jullie Pinksteren was was het hier Memorial Day weekend. De maandag heeft dan hier iedereen vrij en mijn hostouders waren ook zo aardig om mij vrij te geven.
Dus Adjani was hier op zaterdag gekomen, die avond zijn we naar Princeton gegaan. Hier hebben we lekker gegeten en aan de bar gehangen in een Biercafe, niet dat ik bier drink haha maar was wel een gezellige plek.
Zondags zijn we lekker naar het strand gegaan in Point Pleasant. In New jersey heeft elk strand een boardwalk in plaats van duinen zoals bij ons. Op de boardwalk is een soort van kermis achtig iets en allerlei snackbarretjes, barretjes en winkeltjes. om het strand op de mogen moet je betalen, erg apart voor ons maar schijnt in New Jersey erg normaal te zijn. We hebben hier een heerlijk dagje gehad, lekker gezond en gezwommen in de zee. De volgende dag besloten we naar Seaside Heights te gaan. Dit viel een beetje tegen, het strand was wel lekker maar de boardwalk daar was armoedig. Dit is toevallig ook het plaatsje waar de realityshow the Jersey Shore word opgenomen.
Die week daarna heb ik weer lekker gewerkt en die vrijdag kwam Adjani hier weer. We hebben dat weekend niet zo veel gedaan, beetje gezwommen in het zwembad en naar het winkelcentrum geweest. Ook hebben we de nieuwe film Snowwhite and the Huntsman gezien. Vonden we allebei erg leuk. Ik ga hier elke week naar de film, er komt zoveel uit en de bioscoop is bij mij om de hoek en heeft 24 zalen! Enorm dus, dus altijd wel wat te zien! Ik ben hier ook lid van de bioscoop met een spaarsysteem en krijg dus regelmatig kortingen of mag gratis naar de bioscoop.
Ik geloof ook dat ik het in me vorige blog heb geschreven dat ik was begonnen met ''school''. Waar ik leerde over de Niagara Watervallen. In de tussentijd ben ik daar dus ook nog voor naar school geweest op zaterdag in New York en 8 juni was het dan zo ver. Die vrijdagochtend bracht Pete me iets voor half 7 naar het treinstation zodat ik met de trein naar New York kon. Hier zou ik om 8.15 met de bus vertrekken richting de Niagara Watervallen. Na een lange rit van zo'n 8 a 9 uur arriveerde we aan de Amerikaanse kant van de watervallen waar ik en mijn vriendinnen zouden verblijven. De meeste gingen naar de Canadese kant van de watervallen maar omdat er een foutje is met mijn visa kan ik het land niet meer in als ik het verlaat dus ik moest in Amerika blijven. Na ons opgefrist te hebben op de hotelkamer zijn we richting de watervallen gelopen. Wow wat inmens groot!! Het is bijna niet te geloven, de kracht waarmee het water naar beneden valt en de hoeveelheid. We zijn een tijdje rond blijven hangen en zijn daarna het stadje in gegaan om wat te eten. We vonden een leuk restaurant waar ze buiten live muziek aan het spelen waren en hier hebben we lekker gegeten. Tegen 10en liepen we terug naar de watervallen omdat er elke vrijdagavond vuurwerk is. Ze lichten ook de watervallen op en samen was dat erg gaaf om te zien.
Daarna hebben we nog geprobeerd uit te gaan in het stadje maar het nachtleven was niet erg booming, we waren welgeteld met 10 mensen in de club dus laat is het niet geworden.
Voor de zaterdag van de trip hadden we een pas gekocht voor 5 attracties. Als eerst gingen we Maid of the Mist doen. Dit is een boot die je heel dicht bij de watervallen brengt, en dus ook een boottripje die je doorweekt maakt haha. Je krijgt allemaal een hele charmante blauwe poncho maar helpen doet het niet echt. De boottrip was wel erg gaaf, je komt heel dicht bij de beide watervallen.
Daarna gingen we Cave of the Winds doen. Dit is een trappenstelsel wat je heel dicht bij de Amerikaanse watervallen brengt. Ze hebben het zogeheten Hurricane Deck waar je overspoelt word met water. Erg gaaf om te doen, je krijgt van te voren allemaal speciale sandalen die je mag houden als je klaar bent.
Daarna waren we zo nat, en het weer was helaas niet denderend dat opdrogen in het zonnetje niet lukten. Dus zijn we naar het hotel gegaan en hebben we ons zelf opgedroogt en schone kleren aangedaan en hebben we de IMAX film gegeken over de watervallen.
Tussendoor gingen we nog lunchen in een bar, ik kon me geluk niet op toen ik zag dat ze het Nederlands Elftal aan het uitzenden waren. Over de uitslag en verdere verloop van het toernooi zullen we maar ons mond houden. (Ik ben nu maar een Engeland supporter geworden gedurende het verdere EK, zo houd ik ook me hostvader goed te vriend haha)
In de avond zijn we weer naar de watervallen gegaan en hebben we laat op de avond lekker gegeten en wat gedronken bij het HardRock Cafe en hebben we ons bed weer opgezocht. De volgende dag was het al weer de laatste dag en ook de reisdag terug naar huis.
We zaten 's morgens om half 11 weer in de bus terug naar New York. De busreis verliep prima tot een uurtje buiten New York. We hadden de helft van de mensen in de bus afgedropt in Stamford, CT toen we een platte band kregen. In plaats van dat we 8 uur in de stad terug waren was het nu 10 uur. En voordat ik en een vriendin de trein terug hadden was het bijna 11en. Helaas was er geen taxi meer op het station in Hamilton toen ik aan kwam dus moest naar huis lopen omdat ik op dit late uur Pete en Renee niet meer wakker wilde bellen. Dus eindelijk om kwart voor 1 thuis, was een lange dag en rit maar gelukkig heb ik wel een superweekend in Niagara gehad.
Het was prachtig om te zien, iets wat ik nog nooit had gezien en waarschijnlijk ook niet meer snel zal zien!
Toen begon de volgende dag weer een werkweek, de laatste werkweek van Renee voordat ze met zwangerschapsverlof gaat. Want 8 juli is ze al weer uitgerekend dus het word een spannende tijd!
Afgelopen vrijdagavond kwam Adjani hier, ik zou eigenlijk het hele weekend naar haar toe gaan maar ze wilde het huis even uit dus kwam ze hier vrijdagavond. We zijn even uit eten geweest en hebben daarna Rock of Ages gezien, een lekkere slappe film :).
De volgende dag zijn we dan toch naar Westwood gegaan waar Adjani woont. Want ze moest die avond werken. We zijn samen met haar hostkind uit eten geweest op haar hostouders kosten (oh wat hebben we het slecht) en hebben we een film gekeken toen haar hostkind op bed lag. De volgende dag zijn we nog met 4 andere meiden de stad ingeweest en hebben we Central Park bezocht. Ik was hier al een paar keertjes geweest maar nog niet zo uitgebreid als zondag. We hebben een heel groot stuk gelopen en uiteindelijk gepicknikt.
Daarna gingen we op zoek naar een bar want ik wilde wel graag het Nederlands Elftal zien. Heb de meiden helaas niet kunnen boeien met het spelletje sinds we er niets van bakte.
En nu is het woensdagavond, het is vandaag supersuperwarm geweest. Nog minder dan 24 uur en dan zie ik papa, mama en Lennart die morgen om half 2 plaatselijke tijd op JFK landen!!
Ik kan niet wachten!! Vrijdag, zaterdag en zondag staat New York op de planning. Die week daarop gaan we lekker 6 dagen naar het strand in Atlantic City!
Ik hoop dat ik vanavond een beetje kan slapen haha, en dat morgen de dag voorbij vliegt en ik ze lekker kan vasthouden na ruim 6 maanden!
Nou dit was het wel weer voor deze keer, het is een lang verhaal geworden :).

Heel veel liefs,
Martine

Reacties

Reacties

Rolf, Petra, Noud en Suus

Leuk verhaal weer Martine. Fijn dat je zo'n leuk gastgezin hebt en allemaal leuke uitstapjes maakt. Veel plezier met je ouders en Lennart. XX

Pauline

Martine wat heb je het slecht daar!! ;-) En wat super dat je ouders en Lennart komen :-p. Geniet van de dagen met hen en van je laatste 6 maanden daar. Op naar je volgende blog ben benieuwd :D Have fun

Birgit Heerkens

Fijn dat je het naar je zin hebt. Goed om te horen dat je thuis wel mist!!! Geniet samen met zijn allen van een leuke trip naar Atlantic City!

annette brakenhoff

je maakt in ieder geval genoeg mee waar je mooi op terug kunt kijken. Geniet van het bezoek van je familie. groeten van Annette

Marlies Eveleens-Laan

Heb je verhaal nu pas gelezen. Maar super leuk om te lezen! Vooral hoe jij de dingen ervaart daar. Super gaaf dat je ouders en broer zijn langs geweest. Geniet ze!! groetjes van ons allemaal, Juna Jetze Lee en Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active