martinestet.reismee.nl

Holiday en Baby Time

Hoi hoi allemaal,

Ik heb even op me laten wachten, sorry daarvoor… Maar hier is dan weer een verhaal.

Ik he been heleboel te vertellen aangezien mijn ouders op bezoek zijn geweest eind juni,begin juli en mijn hostouders baby is geboren!

Ruim 3 weken geleden, op maandag 16 juli, is mijn hostmoeder bevallen van een meisje. Haar naam is Lauren Jean, haar roepnaam is Lauren. Dus nu een drukke boel met 2,5 jarige Matthew, 15 maand oude Sarah en nu dus baby Lauren.

De vorige keer eindigde ik me verhaal met dat papa, mama en Lennie zouden komen. Na een lange rit vanaf JFK, vraag maar niet aan papa want dan begint ie weer te schelden haha, waren ze aangekomen bij het hotel. Stond ik met me suffe kop bij het verkeerde Hilton, er zijn er een stuk of 5 hier in de omgeving en 3 aan dezelfde weg haha. Dus ik naar het goede hotel gereden en daar kon ik ze eindelijk weer zien. Het was echt superfijn ze weer te zien, een soort scene uit all you need is love haha. Ik ben met hun meegegaan naar de hotelkamer waar ik meteen werd overladen door cadeautjes, iedereen bedankt die iets meegegeven heeft. Ik heb lekker gesmuld van de drop, chocola en stroopwafels, lekker Nederlands gelezen van de 2 boeken en tijdschriften die ik heb gekregen en lekker gedouched met de rituals spulletjes! :)

Nadat papa, mama en Lennie een beetje gesetteld waren en opgefrist, aangezien het die dag de heetste dag van het jaar zover was, gingen we naar mijn huis toe en hebben mijn ouders meteen mijn hostouders Pete en Renee ontmoet. Daarna zijn we lekker uit eten geweest en zijn mijn ouders weer naar het hotel gegaan want ze hadden een lange dag achter de boeg.

De 1eechte dag zijn we meteen naar New York gegaan, aangekomen in de stad zijn wee eerst gaan lunchen bij Macy’s. ’s Werelds grootste warenhuis, het neemt een heel blok in beslag en heeft geloof ik wel 10 verdiepingen. Ja echt alles is hier groot haha. We hebben daar lekker gelunched en rondgelopen, in de middag zijn we naar Central Park geweest. We hebben daar lekker rongelopen en zijn ook op strawberryfields geweest en hebben gezien waar John Lennon is neergeschoten. Deze dag hebben we ook Times Square gedaan, dat mag natuurlijk niet gemist worden. Een groot gekkenhuis altijd, en ik zal eerlijk zijn... het klinkt misschien heel erg maar ik vind er na 8 maanden niet meer zo veel aan haha. Mij is het veeels te druk daar.

Zaterdag was het weer een dagje New York, vandaag gingen we naar de Top of the Rock. Dit is bij Rockefellerplaza. Dit is het hart van de televisiezender NBC. Hier word ook elke morgen live een ochtendshow uitgezonden en ze hebben een observatiedeck. Hier zijn we naar boven gegaan en hebben prachtig uitzicht over de stad gezien! Daarna hebben we rondgelopen op Rockefeller plaza, hebben we de NBC winkel bekeken waar je allemaal souvenirs kan kopen die met tv series hebben te maken die NBC maakt.

Vanuit daar zijn we naar 5th Avenue gelopen, de dure winkelstraat van NY. Hier hebben mama en ik ons helemaal uitgeleefd haha, door lekker overal te kijken :). We hebben ook St. Patricks Cathedral gezien die op 5th is en zijn in de Trump Tower geweest, een van Donald Trumps vele gebouwen in NY en Amerika. We zijn lekker uit eten geweest in de buurt van 5th Avenue en toen weer lekker terug gegaan naar huis.

Zondag weer een dagje New York, deze keer zijn we Downtown gegaan. We hadden namelijk met mijn vriendinnen van hier afgesproken in een restaurant in het Meatpacking District. Dat was erg leuk want zo konden mijn ouders iedereen ontmoeten waarmee ik hier omga. Na wat hapjes en drankjes hebben we gedag gezegd en zijn we naar de Brooklyn Bridge gegaan.

Maandag was rustdag haha, ik heb gewoon een dagje gewerkt en mama, papa en Lennart zijn die middag in Princeton geweest en zijn daarna naar mijn huis gekomen. Want die avond waren ze uitgenodigd door mijn hostfamily om Amerikaans te komen BBQ-en. Dus kip en hamburgers van de grill, maiskolven (Die hier verrassend lekker zijn! Het schijnt speciale NJ corn te zijn, het heet Corn on the Cob.), salade en een rood, wit, blauwe taart toe die mijn hostmom zelf had gemaakt. Een heerlijke vruchentaart met blauwe bessen en aardbeien gedipt in witte chocolade.

Dinsdag gingen papa en mama naar Lancaster County in Pensylvania, dit is waar de Amish wonen. Dat was volgens hun erg leuk en interessant. Lennie en ik zijn die dag naar Six Flags geweest, helaas door de enorme drukte maar drie achtbanen kunnen doen.

Woensdag stond ons laatste dagje New York in de planning en we zouden naar het 9/11 memorial gaan. Helaas door een ongeluk in toren 4 die ze aan het bouwen zijn was de memorial gesloten die dag en konden we het niet bezoeken. We hebben toen besloten naar het Highline park te gaan, een gaaf park dat is gemaakt op een oude treinbaan die boven straatniveau loopt je heb hier goed uitzicht op de Hudson river en het meatpacking district.

Donderdag was de laatste dag van mijn ouders in Princeton want die vrijdag zouden we lekker naar het strand gaan voor 5 dagen! Donderdags hebben mijn ouders en Lennie weer gezellig bij mij thuis gegeten, deze keer hadden mama en ik gekookt voor ons allemaal en hebben we met de hele familie weer gegeten.

Vrijdags zijn we vertrokken naar Atlanctic City, Adjani ging ook met ons mee dat weekend. Vrijdag in de middag hebben we ingechecked in het Showboat hotel. Atlantic City noemen ze het Las Vegas van de oostkust , dat is nogal groots uitgedrukt haha. Lang niet zo fancy en luxe als Las Vegas en helaas was het hotel ook niet zo’n succes. Zaterdags zijn we naar het zuidelijkste puntje van New Jersey gereden. Het stadje heet Cape May, wat een prachtige huizen daar en een heerlijk strand. We hebben een paar uurtjes op het strand doorgebracht en zijn daarna naar het stadje gegaan, onzettend leuk winkelstraatje met kleine winkeltjes we hebben daar lekker gegeten en zijn terug naar Atlantic City gegaan. Zondags hebben we besloten dat dit het niet helemaal voor ons was en hebben we een hotel in Princeton geboekt voor de laatste paar dagen.

Maandag hebben we ingepakt en zijn we terug naar Princeton gegaan en hebben daar nog een 2 nachtjes geslapen. Dinsdag zijn we nog een dagje langs de Jersey Shore wezen rijden, en hebben een stop gemaakt in Seaside Heights. Lenn kon zijn geluk niet op haha, dit is waar the realityshow the Jersey Shore word en ze waren aan het filmen dus we hebben een paar van de castleden gezien.

Dinsdagavond was onze laatste avond al weer en zijn we voor de laatste keer naar het centrum van Princeton gegaan en hebben we lekker gegeten en gekletst.

Woensdagochtend hebben we de laatste dingen ingepakt en zijn we naar mijn huis gereden en hebben mijn ouders en Lennie gedag gezegd tegen mijn hostfamilie. We hebben met zijn vieren nog koffie gedronken in een tentje dichtbij mijn huis en daarna was het toch echt tijd om gedag te zeggen. Dit was wel even heel erg lastig maar ik ben heel erg blij dat ze hier zijn geweest en dat ze alles hebben gezien van hoe ik leef. En dat ze mijn hostfamilie hebben ontmoet en we hebben een super 2 weken gehad.

Daarna begon het echte leven weer, mijn hostmoeder was toen nog hoogzwanger en het is hier al sinds juni bloedjeheet. Dus ik heb veel met de kindjes in in het kleine badje gespeeld of lekker in het zwembad gezwommen.

Anderhalve week nadat mijn ouders waren vertrokken is de baby geboren. Nu al weer 4 weken terug. Renee moest na de bevalling 2 dagen in het ziekenhuis blijven en daarna zijn ze thuis gekomen. Toen begon de gekte haha. Matthew en Sarah moesten natuurlijk heel erg wennen aan ineens nog een kindje in huis, Sarah is nog steeds geen groot fan haha. Het is een natuurlijk ook en grote verandering voor de kinderen. Ineens een ander iemand in huis waar veel aandacht aan gegeven word.

Voor mij is het veel hetzelfde gebleven, ik mag officieel nog niet alleen voor Lauren zorgen vanwege de regels van de organisatie dus ik hou me voornamelijk met de twee andere bezig. We zijn bijna elke morgen wel lekker op pad, naar het park, storytime, de bieb of als het regent gewoon even naar de mall zodat ze rondjes kunnen rennen en energie kunnen laten gaan. Of natuurlijk heerlijk luxe zwemmen in de achtertuin.

Een week nadat Lauren was geboren kwam Pete zijn familie over uit Engeland. Ze hadden met zijn allen een huis gehuurd aan het strand, een aantal avonden hebben hier wel wat familieleden geslapen zoals Pete’r broer en zijn neefje. We zijn ook een dag naar het strand bij hun geweest en ze zijn hier een hele dag geweest. Grote invasie van Engelsen haha, maar wel erg gezellig. Pete heeft een leuke gekke familie. Nu is er weer een beetje rust in de tent alleen is Pete nu wel een weekje in Londen. Zijn broer had namelijk kaartjes voor de voetbalfinale van de Olympische spelen, supergaaf dus. Daar is hij dus afgelopen zaterdag heen geweest en hij komt woensdag weer thuis uit Londen. Ben stiekem wel een beetje jaloers haha.

Zelf heb ik ook nog dingen gedaan de afgelopen tijd. Anderhalve week terug was het tijd voor het Coldplay concert. Ik had kaartjes voor kerst gekregen van mijn oude hostfamilie. Adjani en ik hadden die zaterdag in de stad afgesproken, we hebben daar gelunched en zijn toen naar het hotel wat we voor die avond dicht bij het stadion hadden geboekt gegaan net buiten de stad in NJ. We hebben ons daar klaar gemaakt voor de avond in onze kamer. Van de buitenkant zag het hotel er niet zo veelbelovend uit, maar we kregen een grote verassing toen we binnen waren. Erg mooie kamer en een badkamer waar je u tegen zegt. Ik heb nog nooit zo een grote douche gezien met wel 5 douchekoppen! Heerlijk!

Toen we klaar waren zijn we naar het stadion gelopen. We hadden superplaatsen en hebben een geweldige avond gehad. Een van de beste concerten die ik ooit heb gezien, het was geweldig. Coldplay is heel erg goed live and het was een prachtige show! We kregen bij de ingang ook allemaal een bandje om onze arm, deze lichtte op tijdens het concert dat was een supercool gezicht. Net een grote kerstboom haha.

De dag na het concert gingen we de stad in, we hebben het 9/11 memorial bezocht . Dat was erg bijzonder en indrukwekkend. We deden dit ook samen met Elna en Alison en hebben daarna gezellig in een restaurantje gegeten en gedronken tot we naar huis gingen, het was zo warm dat je niet buiten wilde zijn.

Afgelopen zondag ben ik lekker New York in geweest, ik had daar met Adjani afgesproken. We hebben eerst lekker koffie gedronken bij Starbucks en daar heb ik ook even met thuis geskyped want de hele familie Stet was daar bbq-en. Dat was onzettend leuk om iedereen even in beeld te zien!

Daarna zijn we downtown gegaan rondom financial district en hebben we lekker rondgelopen, wat winkels bezocht en uiteindelijk terug midtown gegaan om daar boven op een restaurantje lekker buiten te zitten en wat te eten.

Nu is weer een gewone werkweek, lekker met de kinderen bezig, over een maandje gaan we 2 weken naar het strand toe. Kijk er nu al naar uit, heerlijk!

Hetis wel een lang verhaal geworden, sorry daarvoor... hopenlijk ben je niet afgehaakt halverwege haha!

Liefs Martine

Reacties

Reacties

Margriet

Hoi Martine. Ik ben niet afgehakt hoor. Wat een leuk verhaal weer. Wat maak je een hoop leuke en speciale dingen mee. Geniet ervan. Liefs Margriet

Renske

Hey Tinus! Leuk verhaal enne die Corn on the Cob kun je hier ook krijgen... op z'n New Yorks BBQ style.. Jay eet zich er helemaal suf aan ;) xx

annette

hoi martine, uitgebreid gaan zitten om je verhaal te lezen. wat beleef je een hoop leuke dingen. genieten dus.
ik wil je nog 1 uitspraak van Carola niet onthouden. Er was een invalster op het hout. dus ik dacht spreek even samen met carola wat dingen af. neem ik haar samen met de invalster apart zegt carola, ik weet best wat je wilt zeggen, geen martine toestanden. wat moet je daar nou op zeggen?

tante Thea

leuk om weer van je belevenissen te lezen Martine, vervelen daar is geen optie merk ik wel. Heel prettige vakantie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active