martinestet.reismee.nl

Geaccepteerd!

Hoi Allemaal!

Afgelopen woensdag ben ik naar Venray geweest voor mijn interview en workshop voor mijn jaar als Au Pair in Amerika. Mijn interview ging goed en de workshop was erg leuk, veel gehoord, geleerd en vragen kunnen stellen en een leuk kookboek voor het koken met kinderen van de organisatie gehad. Ook nog een ander meisje ontmoet die ook naar Amerika gaat als Au Pair. We hebben email uitgewisseld zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden, dat is wel leuk zo iemand die hetzelfde als ik ga doen. Ze wil ook graag in dezelfde periode als ik vertrekken.

Afgelopen donderdag kreeg ik, sneller dan ik had gedacht, al de mail dat ik officieel geaccepteerd ben tot het Au Pair programma. Dat betekend dat de Amerikaanse partnerorganisatie van Travel Active een gezin voor mij gaat zoeken.

Gisteravond opende ik mijn mail en zag ik al 2 mailtjes van de organisatie. Een met daarin een mogelijk gezin uit Connecticut, de andere mail was daarop al weer een afwijzing. Het gezin had mijn file teruggegeven aan de organisatie. Waarom was niet bekend. Maar dat maakt niet uit, want dit was al supersnel dacht ik.

Vandaag opende ik weer mijn mail en had ik weer een mail van de organisatie. Dit keer met een gezin uit Colorado. Dit gezin heeft mijn file gekregen en heeft nu 4 dagen de tijd om te kijken of ze contact met me opnemen en geintresseerd in mij zijn.. Dus ik ben benieuwd, wie weet krijg ik binnekort een telefoontje uit Colorado.

Verders weet ik nog niet zo heel veel, het is nu spannend en we wachten af. Ik zelf kan het gezin niet bellen, ik heb alleen hun namen gekregen en waar ze wonen. Dus we zien wel.

Dit was het tot zover, groetjes Martine

Reacties

Reacties

Fleur

Spannend! Gaat helemaal goed komen!

Babette

Hey Martine,

Wat leuk, deze website!! Heb je al een gezin gevonden?
Veel succes!!

Liefs Babette

Martine

Hey Babette,

Dankjewel! en nee nog niet, ik ben inmiddels bij 3 gezinnen in voorstel geweest maar er is nog niets uit gekomen. Ik wacht nu gewoon weer rustig af op eventuele volgende gezinnen :)

Groetjes Martine x

raphaelle

hey martine,
wat moest je allemaal doen om geaccepteerd te worden? moet je een engels gesprek doen? ik vraag me af hoe dat in zijn werking gaan mvg raphaelle

Martine

Hoi Raphaelle,

Je hebt op het kantoor van Travel Active een interview in het Engels en Nederlands. Ook moet je een psychologische test doen. Maar voordat je op interview gaat moet je een soort van dossier over jezelf aan leggen.
Hiervoor moet je een aantal formulieren invullen met allemaal vragen over jezelf, je oppaservaring en nog wat andere dingen. Je moet dit dossier ook aanvullen met een open brief aan een familie, medische formulieren, verklaring omtrent gedrag en foto's. En misschien nog wel wat dingetjes die ik nu even vergeet.
Wil je misschien ook Au Pair worden?

Groetjes Martine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active