martinestet.reismee.nl

De Amerikaanse Ambassade

Na wat ''enge'' verhalen te hebben gehoord was vanmiddag mijn afspraak op de Amerikaanse Ambassade op het Museumplein in Amsterdam.

Een gebouw met grote hekken eromheen maar voor de rest niet veel bijzonders. Voordat ik op deambassade mocht komen moest ik zo'n 30 pagina's met imformatie invullen over de computer. Dit had ik afgelopen woensdag gedaan. Ze willen werkelijkwaar alles weten en stellen vragen als: Wil je terroristische acties gaan uitvoeren in Amerika of wil je als prostituee gaan werken. Natuurlijk wil ik dit niet gaan doen haha, maar je gaat toch ook geen ja antwoorden al was je het van plan.

Na alles ingevuld te hebben krijg je een bevestiging en met die bevesteging kan je de ambassade bellen. Een afspraak maken kost 15 euro. Er was al erg snel plek en dus kon ik vandaag dus heen.

Ik had tips gekregen erg vroeg bij de ambassade te zijn aangezien het nog wel eens druk kon zijn. Ik had om kwart over 2 een afspraak en stond anderhalf uur van te voren voor het hek. Ik belde aan en kreeg daar de mededeling dat ze pas om half 2 open gingen.

Ik was samen met mama en Lenn naar Amsterdam maar die waren richting de PC gelopen, dus ik ben maar een cafeetje op gaan zoeken. Je mag geen elektronische aparatuur mee naar binnen dus ik had geen telefoon bij me. Tegen half 2 liep ik weer richting de ambassade en was eigenlijk vrij snel binnen. Ze checken bij het hek of je naam op de lijst staat met afspraken en dan mag je door in de volgende rij. Hierna mag je dan een voor een naar binnen. Ze checken je paspoort en je tas en je gaat door een detectiepoortje. Mannen werden gefouilleerd maar ik niet aangezien er geen vrouwelijke bewaker was.

Daarna loop je verderop het echte gebouw van de ambassadebinnen, een vrij kleine ruimte met een aantal rijen met stoelen. Ik had nummer 4 gekregen en al vrij snel kwam dat op het computerscherm te staan. Ik heb al mijn papieren afgegeven en paspoort. Je moet vingerafdrukken afgeven en een speciaal formaat foto. Daarna mag je weer even gaan zitten.

10 minuutjes later werd ik weer bij een balie geroepen, hier werd in het Engels mij het een en ander gevraagd. Waar ik heen ga, wat ik ga doen en hoe ik op het idee bengekomen om dit te gaan doen. Ook vroeg de meneer wat ik ga doen als ik terug kom van Amerika. En toen was het eigenlijk al klaar. Ze sturen nu als het goed is mijn paspoort inclusief visum op naar huis.

De ''enge'' verhalen die ik hier en daar heb gehoord gelden eigenlijk niet voor mij, ik was rap binnen en buiten en snel klaar met alles. De mensen waren niet onaardige en de weg om binnen te komen viel alles mee. Ik kreeg geen ontzettend kruisverhoor dus dat viel mee. Nu wachten totdat het op de mat valt.

Ook hebben we (mama, papa, Lenn en Sjors) afgelopen zaterdagmiddag geskyped met mijn hostfamilie.

Was leuk om even aan iedereen te laten zien wie mijn familie is en aan mijn ouders wie mijn hostfamilie word. Wyatt, de jongste was erg druk, dus ik ben een beetje voorbereid haha. We hebben over een beetje van alles en nog wat gepraat, Wyatt heeft nog een viooloptreden gegeven en poedel Tessa kwam ook nog even voorbij in beeld.

Nu is dan echt het laatste stapje richting Amerika geregeld, vandaag over 7 weken stap ik in het vliegtuig. Superspannend maar ik heb er ontzettend veel zin in!

groetjes Martine

Reacties

Reacties

petra

Hoi Martine, leuk om te lezen; we gaan je natuurlijk erg missen; maar hopen op veel leuke verhalen uit Amerika. Tot gauw.

Marieke Zwaaneveldt

hallo martine,

je kent me niet maar ik ben via de site van travelactive op jou blog terecht gekomen.
ik ben aan het twijfelen of ik wel of niet een jaar naar amerika/australie wil vertrekken.
mag ik vragen hoe jou ervaringen tot nu toe bij travelactive( of andere organisatie dr komen nogal wat voorbij bij de blogs) zijn?
dan kan ik namelijk van een insider wat informatie krijgen
Groetjes Marieke

Martine

Hoi Marieke, leuk dat je misschien ook naar het buitenland wil vertrekken! Ik persoonlijk heb tot nu toe een hele goede ervaring bij travel active. Het papierwerk wat voltooid moet worden voor aanmelding is erg duidelijk en overzichtelijk. Het is best veel maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit... De mensen die bij travel active werken zijn erg aardig en reageren altijd snel op Mailtjes en vragen. Ik persoonlijk heb zelf ook best een tijdje getwijfeld aangezien het een best grote stap is. Als je meer wilt weten, vraag maar raak. Je kan me eventueel ook een mailtje sturen (mcmstet@gmail.com) groetjes Martine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active