martinestet.reismee.nl

New York City en mijn eerste dag in Ramsey

Hoi allemaal,

Mijn eerste verslag vanuit Amerika. Deze week is echt voorbijgevlogen, het voelt alsof het gisteren was dat ik op het vliegtuig stapte om hier heen te gaan.

Maandag was een aardig lange dag, ik landde aan halfuurtje later dan gepland omdat we tegenwind hadden, tegen half 1 stonden we aan de grond. En na de douane, met erg chaggerijnige mannen achter de balies, en het ophalen van mijn koffers begon een spannende taxirit met een shuttlebus naar mijn hotel. De chauffeurs durven hier alles, en het is echt superdruk in de straten.

Ik heb geslapen in het New Yorker hotel, echt een superlocatie! Vanuit mijn hotelkamer kon ik het Empire State Building zien en het Chrysler Building. Dus supergoed uitzicht. Onze hotelkamer was mooi, wel wat aan de kleine kant maar aangezien je er amper tijd spendeert maakt dat niet zoveel uit. De zaal waarin we les kregen was wel wat aan de vervallen kant, maar het functioneerde prima. Als je het hotel uit liep en je liep een paar blocks verderop belandde je op Times Square. Daar ben ik maandagavond met 5 andere au pairs dan ook geweest. Die avond hebben we ook meteen onze eerste hamburger gegeten bij Wendy's. Ben nog steeds niet gek van fastfood hier, gelukkig maar haha.

De orientatie was leuk, er waren 26 au pairs uit 11 landen zoals Mexico, Brazilie, Colombia, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Turkije, Letland en natuurlijk Nederland. Het was leuk om in een groep met zoveel culturen te zitten. Iedereen heeft zijn eigen gewoontes en ideeen over dingen.

De eerste dag kregen we les over de gewoonte in Amerika vam Natalia, onze program coordinator voor deze dagen. 's Middags kregen we les van Joanne, een hele leuke vrouw. Ze gaf onze less over schoolgaande kinderen. Ze is gek van roleplaying dus ze was erg grappig om te zien, ze leefde zich steeds opnieuw in in een situatie inclusief stemmetjes en toebehoren gedrag.

Woensdag was een hele lange dag, van half 9 's morgens tot half 6 's avonds hebben we les gehad over eerste hulp. Over alle gevaren in en om het huis, ongelukken en mond op mondbeademing.

Donderdag kregen we les over rijden in Amerika, daarna kregen we weer les van Joanne over jonge kinderen in de leeftijd van 0 tot 6 jaar. Hierna moesten we allemaal een korte presentatie voorbereiden over je land, ik was alleen maar dat was niet erg. Sommige landen waren met meer meiden of jongens dus die deden het in groepjes.

En toen was de orientatie al weer over, Een aantal au pairs zouden ook die donderdagavond worden opgehaald net zoals ik. Mijn familie zou me tussen 7 en 8 komen ophalen, andere au pairs vanaf 6en dus toen we daar met een heel aantal au pairs beneden stonden om gedag te zeggen enzo werd ik ineens op mijn schouder getikt, Andrea en Tom (mijn hostouders) waren er al iets over half 7. Dus dat was een leuke verassing. Ik heb gedag gezegd tegen iedereen en daarna hebben we nog even wat gegeten in Tick Tock diner, de diner die bij het hotel hoorde. Ze zijn heel erg aardig, het is natuurlijk nog wennen maar dat is logisch. Het is voor hun en de jongens ook erg wennen, ze waren erg druk toen ik gisteravond hier kwam.

Ik heb een erg fijne kamer op zolder, met mooie lichtgroene muren en een groot hoog bed. Een grote kast wat je bijna een walk in closet kan noemen. Ik kan erin staat. Vandaag heb ik al mijn spulletjes uitgepakt.

Vanmorgen moest ik al vrij vroeg op, Andrea nam me mee om de jongens naar school te brengen en daarna gingen we natuurlijk naar Starbucks on koffie en scones te halen. Mijn local coordinator kwam namelijk vanmorgen om 9 uur al langs. Ze heet Dawn, en ze is erg aardig. Ik heb een lijst gekregen van alle au pairs die in haar cluster verblijven en 18 december gaan we al schaatsen op Bryant Park in New York. De rest van de dag heb ik mijn spullen uitgepakt en vanmiddag heb ik voor het eerst gereden, dat was nog wat lastig. Ze hebben een automaat dus ik remde twee keer heel hard met mijn linkervoet terwijl ik eigenlijk de koppeling in wilde drukken die natuurlijk niet in een automaat past. Ik reed ook 3 keer door oranje heen per ongeluk, en de tijd die tussen oranje en rood zit is hier aanzienlijk korter dan in Nederland. Het is nog allemaal een beetje wennen maar het ging redelijk, het is een mooie auto van een merk die we niet in Nederland hebben.

Het is een beetje een lang verhaal geworden en zal later vanavond nog wat foto's uploaden van deze week.

Xxx groetjes Martine

Reacties

Reacties

Monique en Frank

Mooie foto's en een leuk verslag. Goed dat je al een heleboel mensen hebt ontmoet. Ze pakken het echt professioneel aan zeg.
Dat van het rijden in een automaat is een feest der herkenning; linkervoet weggooien!!
Groetjes en heel veel plezier, Monique en Frank

annette brakenhoff

leuk om het verslag van je eerste week te lezen met foto's. Succes en ik kijk uit naar het verdere verslag van de amerika ervaring

Pauline

Hey Martine,
Wat leuk om je ervaring van je eerste week te lezen. Zo te zien een hele belevenis op zich met de auto en alle culturen hahaha geweldig. Vind de lengte van het verslag wel mee vallen hoor. ;-) ik kijk uit naar je volgende verslag. enjoy !

Groetjes,

Pauline

Tante Francis Ome Meindert en Lean

Lieve Martine

wat leuk om je eerste ervaringen te lezen, volgens mij gaat het je allemaal best af! Blijf vooral schrijven we vinden het erg leuk je avonturen mee te lezen.

Hier gaat alles zijn gangetje, gisteren was tante Francis 60 jaar geworden en we hebben er een feest weekend van gemaakt: zaterdag op de fiets naar Heiloo en eten bij de Italiaan, daarna door voor een uurtje bowlen (natuurlijk gewonnen door je nicht Lean :-) en daarna nog even een borrel in de tuin kamer op de Zuidkerkenlaan. Erg gezellig! De volgende dag daar ook een brunch en een potje sjoelen.
's Middags kwamen je ouders, tante Marja Thea en Ome Rob Francis overvallen met een verrassings dineetje in Egmond. Mijn moeder moest erg lachen om je vader! Goeie droge humor.

Groetjes daar en veel succes!

Tante Francis, Ome Meindert en Lean

tante Thea

Heerlijk om je verhalen te lezen Martine. Die automaat went wel en de auto is nog steeds heel begrijp ik, dus gaat allemaal goed!

Sandra Schneider

Wat leuk om nu jouw verhalen te volgen op reis.mee.
Heel veel plezier daar en succes met auto rijden!!

Fijne kerstdagen en ik hoop snel weer een nieuw verhaal van je te lezen.

Margrietkarsten

Hoi Martine. Ik wacht al weer met smart op een nieuw verhaal van je. Is al weer een week terug hoor ;)
Ben benieuwd naar je verhalen. Fijne feestdagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active