martinestet.reismee.nl

Happy New Year! (een beetje laat....)

Hoi Allemaal,

Nu een uitgebreider berichtje dan vorige keer. Maar dat was dan ook alleen een even een bedankje.

Inmiddels ben ik ruim 4 weken in de USA. En net zoals de vorige keer vertel ik weer dat de tijd hier voorbij vliegt. En ik heb ook een hoop gedaan.

Anderhalve week terug was het natuurlijk kerst, en dat is hier meer om de kerstman als kindje jesus haha. Hier kwam er familie van mijn hostmoeders kant om de kerst te vieren. Ze wonen in Connecticut en op Long Island dus het was een drukke boel hier in huis. Mijn hostmoeders moeder kwam vanuit Connecticut op vrijdag, haar zus en vriendin op zaterdag en eerste kerstdag kwam mijn hostmoeders vader van Long Island.

Op kerstavond hebben we met zijn alle lasagna gegeten en ik ben samen met mijn hostmoeders moeder om middernacht naar de nachtmis geweest. Was apart dit mee te maken zo ver van huis, en ik moet zeker toegeven. Het koor was bij lange na niet zo goed als die waar mama in zingt! De ochtend van eerste kerstdag werden we om 7.45 al gewekt want Santa was langsgeweest met cadeaus. Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoveel cadeaus bij elkaar gezien. Minstens 150 en dan lieg ik niet. Het was een gekkenhuis, cadeaupapier vloog me om de oren. Ik kreeg ook een stocking, dat is zo een sok die aan de openhaard hangt. Hier zitten allemaal kleinigheidjes in. Hierin zaten voor mij wat nagelakjes in, chocolaatjes en een spiegeltje.

Ik ben erg verwend door kaartjes voor Coldplay te krijgenvoor augustus. En nog een aantal andere leuke dingen. De jongens zijn ookheel erg verwend. 's Avonds hebben we een kerstdiner gehad iedereen had wat gemaakt en meegenomen. Hierbij was ook de moeder van mijn hostvader aanwezig.

De week na kerst was ik vrij. Al erg snel een vakantie maar ik heb er wel gebruik van gemaakt om leuke dingen te doen. Al moesten wel de meeste meiden die ik hier ken gewoon werken dus heb ook dingen alleen gedaan.

Dinsdag ben ik naar de film geweest hier in het dorp, woensdag ben ik een dag naar New York geweest. Heb hier eigenlijk niet zo veel gedaan, want het was zo verschrikkelijk druk! Het leek wel of de hele wereld vrij was en een dagje naar New York ging.

Donderdag ben ik samen met Patty, een andere Nederlandse Au Pair, een dagje naar Connecticut gweest. We hadden op internet uitgevonden (mede mogelijk gemaakt door Lean, bedankt daarvoor!) dat er hier een aantal Nederlandse winkels in de buurt zijn. Eentje zat er in South Norwalk in Connecticut. Nog zo'n anderhalf uur vanaf hier rijden, maar dat is voor Amerikaanse begrippen natuurlijk om de hoek.

Hier zijn we beiden even losgegaan in de winkel, ik had voor een schrikbarend bedrag een Nederlandse spullen. En ik ben hier nog maar 4 weken haha. Maar de eigenaren, echte Hollanders, zeiden dat het heel normaal is en dat mensen die er voor het eerst komen vaak alles kopen wat los en vast zit. Dus ik heb mezelf lekker verwend met echte Nederlandse kaas, ontbijtkoek, groentesoepmix, drop en nog veel meer spullen. Het was een leuk plaatsje en we hebben hier nog even geluncht in daarintegen een echte Amerikaanse sportsbar. Op de weg hiernaatoe zagen we al New Haven op de borden staan. in New Haven is Yale University. Een beroemde, dure en mooie Ivy Leaugue universiteit.

Dus we zijn doorgereden naar New Haven, nog zo'n 3 kwartier verderop. Een mooi stadje wat voor bijna meer als de helft bestaat ui de universiteit die zich verspreid over het hele stadje. We hebben er wat rondgereden en naar de boekenwinkel geweest waar je natuurlijk ontzettend veel Yale spullen kunt kopen. Dit hebben we als echte toeristen natuurlijk gedaan.

Daarna zijn we weer terug op pad naar huis gegaan, lekker met Nederlandse muziek op de radio. Het was echt een superleuke dag en we vonden het supergaaf zo ''alleen'' op stap te zijn. Ik heb die avond bij Pattythuis gegeten, dat was ook erg gezellig en leuk haar hostfamiliete ontmoeten.

Vrijdags hebben we filmgekekenweer bij Patty thuis, dit deed Patty altijd al met Adjani en ik was nu ook uitgenodigd. Heel erg gezellig en lekker onze Nederlandsedingetjes gegeten.

Zaterdag was het dus oudjaarsdag, en ik had me laten overhalen naar Times Square te gaan. Dat heb ik geweten haha. We zaten om 11 uur 's morgens op Times Square.13 uur wachten nog te gaan maar we hadden een goed plekkie uitgekozen met aan de linkerkant de balldrop en aan de rechterkant het podium waar LadyGaGa, Justin Bieber, Santana en Pittbull zouden komen optreden. Alleen was het te mooiom waar te wezen, want tegen 3en werden we door de politie van onze plaats verstuurd. Iedereen die op Times Square new years wilde vieren moest gecheckt worden. We moesten dus met nog duizenden anderen van Times Square af, 5 blokken verderop lopen en daar mochten we weer terug op Times square. Helaas waren Patty en ik in de drukte de andere meiden waarmee we waren kwijtgeraakt. We eindigde helaas 4 blokken van de balldrop en podium af en konden haast niets meer zien en horen. We hebben toch nog even gewacht tot het Nederlands nieuwjaar was, er werd vuurwerk afgeschoten omdat dit het begin van het programma was maar daarna hebben Patty en ik besloten naar huis te gaan. We vonden het jammer maar het was gewoon niet zo een groot succes, we hebben het festijn lekker op tv gekeken en ons eigen feestje gemaakt.

Zondag ging ik als een echte diehard weer naar New York. Hier had ik met Elna afgesproken zij is een meisje die ik ken van de orientatie. Ze woont in Rye vlak boven New York en komt oorspronkelijk uit Zuid Afrika. We hadden het plan om naar MadameTussauds te gaan want we hadden kortingsbonnen. Eerst onttmoette ik haar op Grand Central Station waar ze met de trein aankwam, hier hebben we eerst even foto's genomen. Daarna zijn we de stad in gegaan, elk plan wat we vatte werd geen succes haha. Wat een mensen, het was zelfs nog drukker als de woensdag daarvoor. Uiteindelijk hebben we niets gedaan maar gewoon lekker rondgelopen, gekletst, een drankje gedronken en lekker uit eten geweest. Het was ondanks de drukte een geslaagde dag.

Maandag begon de werkweek weer. Dat was voor de jongens zoals mij weer even wennen. Om eerlijk te zijn is het werk lastiger als ik had gedacht. En ik heb helaas nog niet echt de klik en band met de jongens opgebouwd (dat is natuurlijk ook moeilijk na pas 4 weken) en wil het nog wel eens aan respect ontbreken. Gisteren hebben we een korte familiemeeting gehad omdat het uit de hand gelopen was, dit is helaas al de 2e keer. Morgen heb ik een ontbijtmeeting met mijn local coordinator en andere au pairs. Dus hier heb ik gelukkig even de mogelijkheid om met mijn local coordinator te praten en de situaties even te evalueren. Ik hoop dat zij wat goede ideen en inzichten heeft. Misschien kan dat het een en ander oplossen.

Maar voor de rest heb ik het hier heel erg naar mijn zin. Zaterdag ga ik weer heel vervelend naar New York toe en zaterdagavond staat er bowlen op het programma. Zondag word het waarschijnlijk weer de stad en gaan we een poging wagen musicalkaartjes te scoren.

Heel veel ilefs Martine

Reacties

Reacties

tante Thea

Leuk weer van je te horen/lezen Martine. Aan vervelen kom je niet toe, dat lees ik wel in je verslag van belevenissen. Je viel ook natuurlijk wel gelijk met je neus in de boter, de maand december in Amerika. Hoop dat je er uit komt met het gezin en de boy's. Succes en hou de de humor erin! Groetjes natuurlijk ook van ome Rob. O ja: hier alleen maar storm en regen, dus beter om New York maar weer eens te verkennen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active