martinestet.reismee.nl

Verhuisd!

Hoi Allemaal,

Na een paar keer op mijn donder te hebben gekregen van mijn moeder dat ik geen verhaal schreef is er hier dan eentje.

Er is een hoop veranderd sinds ik de laatste keer heb geschreven. Ik woonde toen nog in Ramsey. Inmiddels ben ik verhuisd naar Hamilton, wat ook in New Jersey ligt.

Ik vertelde de vorige keer dat ik had besloten in rematch te gaan aangezien het niet lekker ging bij het gezin. Dit had allerlei redenen ik zal er niet over in gaan maar voor mij waren het genoeg redenen om te besluiten hun te verlaten en een nieuw gezin te zoeken.

Ik heb in totaal met 4 gezinnen gesproken. En in allerlei hoeken van de Verenigde Staten. In Beverly Hills, nee helaas geen California haha... maar Beverly Hills in Michigan in de buurt van Detroit. South Carolina en Virginia, vlakbij Washington DC. Maar deze gezinnen waren het niet voor mij. Het 4e gezin waarmee ik sprak was de McFall familie uit Hamilton, New Jersey.

Na over en weer gemail en 2 keer skypen hebben we samen besloten dat ik hun au pair word. De familie bestaat uit vader Pete die van origine uit Londen komt, moeder Renee en hun twee kinderen. Matthew van 2 en Sarah van 9 maanden. Hun derde kindje word in Juli verwacht.

Het is totaal anders als mijn vorige gezin. Daar had ik werkdagen van 7 tot half 10 en dan van half 3 tot 7. Hier werk ik 5 dagen van 7 tot 4 uur. Het zijn drukke dagen maar de tijd vliegt voorbij dus dat is een goed teken! De kinderen zijn erg lief en ik kan goed met de ouders overweg.

Hamilton is een vrij grote plaats maar heeft niet echt een centrum. Wel zijn er genoeg winkels (heel vervelend haha) en dingen te doen. Om de hoek van het huis zit een bioscoop met 24 zalen, dus zeker genoeg!

Maar voordat ik hier kwam heb ik nog 4 weken voor me oude familie gewerkt. Officieel hoeft dat maar 2 weken maar omdat we beide pas vrij laat in de 2 weken matchten met een nieuw familie/au pair kwam het zo uit en bleef ik nog 2 weken voor hun werken.

In die 4 weken heb ik naast werken een heleboel leuke dingen gedaan.

Ergens in januari (ik weet de exacte datum niet meer) ben ik op een zondagmiddag naar de musical Mamma Mia geweest met een groep meiden. We hadden op zondagochtend om 10 uur afgesproken op Times Square. Hier is een ticketkantoor die kaartjes met flinke kortingen verkoopt. We hebben dus kaartjes gescoord voor de helft van de prijs, nog steeds best geld maar in ieder geval een stuk goedkoper. De musical was erg leuk en het was gaaf een broadwayshow te zien. Na de musical zijn we uit eten geweest bij Ellen Stardust. Een over de top Amerikaanse diner met zingende obers en serveersters. Het eten was niet geweldig, maar het was grappig om een keertje mee te maken. We hadden een erg charmante ober haha, die naast het serveren van eten dus op een gegeven moment ook een liedje kwam zingen.

In april ga ik met mijn oude cluster ook nog naar een musical, Memphis. Ze hebben een deal kunnen regelen met meerdere clusters zodat we nu in totaal met 100 au pairs voor maar 28 dollar per persoon de musical kunnen zien. Een koopje dus. Daar heb ik al veel zin in.

Ook ben ik natuurlijk een aantal keren naar een winkelcentrum geweest haha. In het noorden van New Jersey dichtbij mijn oude woonplaats is een van de grootste winkelcentra's van heel Amerika. Hier ben ik een paar keer met Adjani geweest, zij is een au pair uit Zuid Afrika. We hebben niet zozeer echt geshopt maar gewoon lekker rondgelopen en zijn nog lang niet klaar, zo groot als het is.

Ik ben ook naar Chinees nieuwjaar geweest in Chinatown. Hier ben ik geweest met Ana, zij is een au pair uit Spanje die vlak voordat ik weg ging in mijn oude cluster kwam wonen. Zij heeft al een jaar in Connecticut gewoond en kan de stad al een stuk beter als ik. We hebben dus een soort parade gezien in Chinatown, hebben daarna een heel stuk gewandeld Downtown door de wijken East Village, de Lower East side en ook een stuke Little Italy. Hebben daar veels te dure Canoli's gegeten. Voor de rest hebben we lekker winkeltjes bezocht, een bar in geweest en de avond afgesloten in een Mexicaans restaurant. We wilden nog naar de oudste bar van New York, hier stond alleen een hele grote rij voor dus hebben dat overgeslagen.

De volgende dag van dat weekend op de zondag zijn we met een clustermeeting wezen muurklimmen. Dat was erg leuk, ik ben er geen ster in maar ik heb de helft van de muur gehaald. De meeting begon al om half 11 en was rond 12en afgelopen. Daarna zijn ik, Ana en Adjani doorgereden naar Rye. Dat is in upstate New York en hier woont Wanita ook een au pair uit Zuid Afrika. We zijn samen met haar wezen lunchen en naar de bioscoop geweest. Dat was erg gezellig.

Daarna brak mijn laatste week aan in Ramsey. Heel erg gek, ik vind het superjammer dat ik de omgeving moest verlaten. Ik heb er namelijk leuke vriendinnen gemaakt en er was erg veel te doen. Die week ben ik op dinsdag nog met Adjani naar de mall geweest, en hebben we uitgebreid geluncht bij de California Pizza Kitchen. Dat was supergezellig.

Die donderdag had ik afgesproken met Ana bij de starbucks in Westwood, we hebben hier lekker koffie gedronken en daarna even door het centrum van Westwood gelopen. Die donderdagavond nam mijn oude gezin me mee uit eten, dat was erg aardig van ze. Ondanks dat ik besloten heb om weg te gaan hebben we het goed afgesloten. Ik heb ze nog een aardigheidje gegeven en ik kreeg van hun nog een Starbuckskaart.

Daarna had ik afgesproken met Ana en Adjani in de pub in Westwood. Hier woont Adjani en daar is een gezellige Ierse pub. We hebben hier dus nog even een drankje gedronken voordat ik de volgende dag opgehaald zou worden door mijn nieuwe hostvader.

Het was erg gek het gezin en huis te verlaten, ondanks dat ik daar weg wilde was ik toch een beetje verdrietig. Dit had ik niet in gedachten voordat ik hier kwam en vind het jammer dat het zo is gelopen.

Maar nu ben ik hier al weer bijna 3 weken. Het gaat hier heel lekker en relaxed. Totaal verschillend dan mijn oude gezin en voel me hier erg op me gemak.

Ik heb hier ook mijn eerste clustermeeting al gehad. We zijn naar een vrouwenbasketbal wedstrijd geweest van Rider University. Het was leuk daar de meiden van me cluster te ontmoeten. Ik tegenstelling tot mijn oude cluster is dit cluster erg klein. Maar 8 meiden, mijn oude cluster had er wel 25. De wedstrijd heb ik niet echt gevolgd haha, meer gekletst en naderhand zijn we zonder onze local coordinator wezen lunchen in een diner.

Die dinsdag daarop had een van de au pairs een valentijnsetentje georganiseerd in een visrestaurant in Princeton. Een plaats een aantal kilometers hier vandaan. Ik ben geen groot visliefhebber zoals de meeste denk ik wel weten, dus ik had de keuze uit 4 gerechten haha. Daarna zijn we nog naar een film geweest genaam The Vow. Een ontzettende meidenfilm haha maar was wel leuk en gezellig.

Afgelopen zaterdag ben ik wezen winkelen in een van de malls hier in de buurt, niet superveel gekocht maar gewoon even lekker rondgewandeld. Zondag ben ik naar New York geweest met Adjani en Alison (ook een au pair ui Zuid Afrika, die zijn er hier veel haha) het was haar verjaardag en ze had ook nog 2 andere vriendinnen meegenomen die ook au pair zijn en ook verassend genoeg uit Zuid Afrika kwamen haha. We hadden afgesproken op Times Square en zijn vanuit daar naar Central park gelopen. Hebben gelunchd in een diner en hebben toen een film bekeken. Daarna zijn we nog Downtown geweest. Niet superveel gedaan maar het was wel leuk de meiden te zien en gezellig.

Nu is mijn 4e werkdag van de week al weer om, het vliegt om hier. Ik beloof dat ik de volgende keer sneller een verhaal zal schrijven, zodat ze niet zo lang worden als deze.

Ik upload ook wat foto's, helaas ben ik mijn kabeltje kwijtgeraakt dus ik kan nog niet de nieuwste foto's uploaden.

Liefs Martine xx

Reacties

Reacties

Marlies Eveleens-Laan

jeetje Martine, wat een verhaal! Ontzettend leuk om te lezen! Heerlijk. Zo krijg je echt een beeld van hoe jouw leven daar eruitziet! Zo te lezen vermaak je je uitstekend!! Café in en uit, shoppingmall in en uit...... Dat is pas het ware leven..... Super dat je je zo goed voelt bij je nieuwe gezin! Pak van je hart. Ik verheug me op je volgende verhaal! Geniet ze!! groetjes en knuffeltjes, Juna, Jetze, Leetje en Marlies

pauline

Hey Martine,

Eindelijk weer eens een verhaaltje op je blog. Hoop snel weer wat te lezen. Zo te zien geniet je wel daar. Ik hoop dat het bij dit gezin goed blijft gaan, maar daar twijfel ik eigenlijk ook helemaal niet aan. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Groetjes,

Pauline

annette brakenhoff

wat leuk om te lezen dat het je uiteindelijk zo goed gaat. geniet ervan.
groeten van Annette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active