martinestet.reismee.nl

Het lijkt wel zomer!

Hoi Allemaal,

Het is nog maar Maart, maar hier is het gewoon al bijna anderhalve week boven de 20 graden! Heerlijk, ik begin al enigzins een kleurtje in mijn gezicht te krijgen en op mijn armen. Want als dekindertjes hun middagdutje doen, zit ik lekker achter op het dek in de zon. Zwembad helaas nog niet open in de tuin dus een duik kan ik nog niet nemen haha.

Ik ben dus nu alruim 6 wekenbij deMcFall familie, en ik kan zeker zeggen dat het me goed bevalt. Het werk is heel leuk en relaxed. Matthew en Sarah zijn heel makkelijk (al zijn ze beiden wel al ziek geweest, iets minder haha)en de dagenvliegen om. En ik voel me ook erg op mijn gemak bij mijn hostouders, het is gezellig in huis.

3,5 week geleden ben ik met Adjani en Sandra naar New York geweest. We hebben niet zoveel gedaan lekker rondgelopen downtown, hebben het Highline park bezocht. Dit is een park gemaakt op een oude railsbaan die boven de weg loopt. Dit start in het Meatpacking district en gaat een heel end door aan de west side. Erg leuk om rond te lopen, het waaide alleen erg hard dus was best wel heel erg koud. Daarna hebben we in een mexicaans restaurant lekker cocktails gedronken en snackies gegeten :). 's Avonds hebben we bij Sandra thuis eten besteld en een film gekeken. Was erg gezellig.

Dat weekend daarop ging ik weer naar New York, dit keer met Adjani, Wanita en Roxy. We gingen restaurants bezoeken en uittesten voor de verjaardag van Adjani die een week later was. We hebben door little Italy gelopen, en zijn uiteindelijk belaand in Greenwhich village. Tussendoor ook weer het highlinepark bezocht. We hebben dus niet super veel gedaan maar wel een restaurant gevonden voor Adjani's verjaardag.

Want dat weekend daarop was het haar verjaardag, ze werd 21 dus dat moest natuurlijk groots gevierd worden. We gingen eerst uit eten en werden toen om half 10 opgehaald door een limousine! Die heeft ons 2 uur door New York rondgereden en ons toen afgezet bij een club. Hier zijn we met een groep van 8 meiden wezen dansen. Dat was erg leuk, rond half 6 de trein terug gepakt naar Rye, waar Wanita woont. Daar bleven ik en Adjani namelijk slapen. Was een kort nachtje, maar het goede weer maakt het goed. We hebben nog even lekker geluncht in het stadje en zijn toen weer naar huis gegaan.

Toen begon de week met het echte mooie weer, echt super lekker. Elke dag lekker met de kinderen in de tuin spelen. Die is groot zat, Matthew vind het erg leuk om in het zand te vroeten. Die week zijn we ook naar het park geweest, was die dag helaas bewolkt maar nog steeds een lekkere tempratuur. Een enorm park is hier dichtbij, ik wist niet wat ik zag. Je moet ruim 5 minuten met de auto in het park rijden om bij de speeltuin aan te komen. Die ligt heel mooi aan het water. Ik had de lunch meegenomen dus we hebben lekker gespeeld en gelunchd in de speeltuin.

Afgelopen zaterdag was het St. Patricksday. Eigenlijk een Ierse feestdag, maar de Amerikanen hebben het zich ook eigen gemaakt. Dit heb ik samen met Adjani en Sandra gevierd in de Ierse pub in Westwood. Bijna iedereen is gekleed in groen, dus dat konden we ook niet aan ons voorbij laten gaan. Van mijn hostmoeder had ik ook nog een leuke ketting gekregen met shamrocks eraan, een soort klavertjes die natuurlijk groen waren. Er was niet echt iets speciaals in de pub maar we hebben echt Iers geluncht met Corned Beef en Shepards Pie en Ierse dansers gezien. Tegen een uur of 7 in de avond hadden we het wel gezien in de pub en zijn we naar Sandra's huis gegaan in Emerson. Hier hebbenwe eten besteld en hebben een lekkere meiden film gekeken. Ik en Adjani bleven ook beide bij haar slapen. Zondag's hebben we lekker genikst haha, ontbijtje gehaald en weer filmpje kijken. Daarna ben ik weer naar huis gereden, wat met toch wel zo'n 1,5 uur duurt.

Nu is het al weer week 7 dat ik hier werk en zit ik al ruim 3,5 maand in the USA. Tijd vliegt! En met dit heerlijke weer hoor je mij niet klagen, en laat Donderdag maar komen want ze voorspellen 26 graden! Ik mag wel hard op zoek gaan naar zomerkleding haha.

Morgen is het ook nog maar precies 3 maanden tot mama, papa en Lenn komen. Voor ik het weet is het zo ver.

Eerst ga ik op 5 april nog een paar dagen naar New Orleans, hier ga ik samen met Ana heen. Zij gaat al eerder op pad en bezoekt Nashville en Memphis en ik vlieg de donderdag heen. Hier gaan we 3 nachtjes doorbrengen en de stad en omgeving bekijken. Schijnt erg leuk te zijn dus ik ben benieuwd!

Heel veel liefs, Martine xx

Reacties

Reacties

Margriet

Hoi Martine. Wat een leuk verhaal weer. Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Ben heel benieuwd wat je van new orleans gaat vinden. Heel veel plezier.

Petra, Rolf, Noud en Suus

Blij te horen dat het goed gaat! Leuk hoor al die uitstapjes. Lieve groetjes.

tante Thea

Hallo Martine, leuk om je belevenissen te lezen. New York is groot genoeg om iedere keer weer wat nieuws te ontdekken merk ik wel. Veel plezier met de kindertjes met dat heerlijke weer!

Renske

Ha Tinus!
Wat fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!
Hier is het 14 graden en heb ik net met Tim even aan de gracht geluncht in het waterige zonnetje... ook wij mogen niet klagen ;)
Groetjes!!

annette brakenhoff

wat een leuke verhalen, zo te lezen vermaak je je prima en is dit echt wat je zocht. Veel plezier in new orleans groeten van Annette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active