martinestet.reismee.nl

5 Months in the USA!

Hoi Allemaal,
Ik woon al weer ruim 5 maanden in de USA! Wow wat gaat het snel, de weken vliegen voorbij doordat alle 5 dagen gevuld zijn met werk en de weekenden hebben te weinig dagen omdat ze door alle leuke dingen omvliegen.
Het heerlijke weer heeft hier doorgezet, het heeft de afgelopen week wel veel geregend helaas maar de lekkere temperaturen zijn weer terug.
Precies 4 maanden nadat ik landde op Newark Airport vertrok ik er nu vandaan om voor 4 dagen naar New Orleans te gaan. Ik zou gaan vliegen om kwart over 8 's ochtends, had helaas een vertraging van 2 uur en kwam uiteindelijk rond 12 uur plaatselijke tijd aan in New Orleans. Ana stond hier bij de bagageband op me te wachten. Heel gek hier! In Nederland is de baggageband afgeschermd voor iedereen behalve de reizigers, hier kan jan en alleman binnen lopen. We hadden die dag een auto nog tot onze beschikking, Ana was namelijk al de hele week door het zuiden aan het reizen. Die dag zijn we naar een plantage buiten New Orleans geweest. Het was een erg mooie plantage en het was ook al heerlijk weer, erg warm zelfs! In de middag zijn we teruggereden richting het vliegveld omdat we daar de auto weer moesten inleveren daar en zijn we met de taxi richting het centrum gegaan.
Want die avond gingen we couchsurfen. Dit is een soort netwerksite waar je gratis slaapplaatsen kan vinden bij mensen thuis. Ik had dit nog nooit gedaan, Ana al een aantal keren. Zij had de slaapplaats geregeld bij een man die in een zijstraat van Bourbon Street woonde, dat is een straat vol met bars, cafe's, clubs en restaurants. Dit was een bijzondere ervaring, we hadden mazzel en een eigen kamer en badkamer tot onze beschikking dus luxe. Maar het blijft gek om bij een vreemde in huis te slapen. Ik denk niet dat ik het nog eens zal doen :)
We hebben die avond door New Orleans gewandeld, want het was heerlijk weer nog steeds. Erg veel mensen op straat, veel straatartiesten en overal muziek in de cafe's en restaurants. Uiteindelijk zijn we in Bourbon street wat gaan eten in een restaurant en hebben daarna wat cafe's bezocht. Ook weer een bijzondere ervaring, New Orleans is een aparte stad. Dat voornamelijk 's middags en 's avonds word overspoeld door feestgangers, vrijgezellenfeesten en mensen in hun midlifecrisis ;) die (heel) veel drinken.
Vrijdags zijn we eerst onze koffers wezen afdroppen bij het hotel, een erg mooi hotel zo'n 10 minuutjes buiten het centrum. Daarna zijn we fietsen gaan huren, dit was erg leuk. Amerikaanse fietsen met grote sturen. We hebben deze dag door het Garden district gefietst, dit is een wijk in New Orleans die zijn naam waar doet. Erg veel groen, en prachtige huizen! Na een lange dag fietsen zijn we terug gegaan naar ons hotel om ons op te frissen en daarna lekker uit eten te gaan. Heerlijk buiten op het terras gegeten, Ana had in de avond een tour over voodoo en al dat soort dingen. Daar hou ik niet zo van dus ik bleef in het hotel totdat de tour over was en daarna gingen we stad nog even in voor een drankje.
Die zaterdag heb ik helaas alleen doorgebreacht omdat Ana langer in de stad gebleven was en niet naar het hotel was gekomen in de ochtend. Ik ben lekker door de hele stad gaan wandelen, het was best wel erg warm dus ben richting de missisipi rivier gelopen. Hier lag een grote ouderwetse stoomboot die elk moment zou vertrekken, er is ook een mooi park langs het water dus heb daar lekker gelopen en heb souvenirs ingeslagen die dag.
Ana kwam aan het eind van de middag terug naar het hotel, we hebben 's avonds gegeten en we hebben nog een drankje gedaan. Daarna ben ik terug gegaan naar het hotel. Zondag was de laatste dag, ik had een vliegveldshuttle besteld rond 1 uur want ik zou die middag gaan vliegen. Ana had al een hele vroege vlucht en heb haar niet meer gezien, ze was heel laat thuis gekomen en toen meteen doorgegaan naar het vliegveld. Ik heb dit ochtend nog lekker door de stad gelopen, ontbeten en me laatste spulletjes gepakt.
Ondanks dat Ana helaas een ander plan trok dan gehoopt en ik toch wel wat tijd van de trip alleen ben geweest heb ik toch een leuke trip gehad. Het was interessant in het zuiden van Amerika te zijn. Dit is echt niet te vergelijken met hier in het noordoosten. De mensen, het eten en de hele omgeving is anders.

De maandag na de trip begon ik weer met werken, deze week was Renee vrij van haar werk dus het was een relaxte week. We zijn die dinsdag naar het aqaurium in Camden New Jersey gegaan, ondanks dat ik geen grote vissenfan ben was het toch wel erg leuk. Het was supergroot en buiten het aquarium had je mooi uitzicht op de skyline van Philadelphia.
Inmiddels ben ik ook met school begonnen. In de 12 maanden dat ik hier werk moet ik 6 credits behalen om aan het programma te voldoen. Ik heb voor de eerste 4.5 credits gekozen op een Niagara Falls class te doen. Hiermee ga ik 3 zaterdagen naar school in Harlem, New York. En 8 juni vertrek ik dan voor 2 nachtjes naar de Niagara Falls. We leren over de geschiedenis vam de Niagara Falls en de verschillen tussen Amerika en Canada omdat de Falls een Amerikaanse kant en een Canadese kant hebben. Er zijn in totaal 4 klassen met zo'n 20 meiden die allemaal au pair zijn hierin. Ze komen van allerlei verschillende organisaties, dus het is leuk die allemaal te onmoeten!

Ik woon hier ook maar 15 minuutjes van Six Flags vandaan, de grootste van Amerika. Ik heb samen met Adjani en Elna hier een seizoenspas voor gekocht. Die waren maar 10 dollar duurder dan een dagkaart dus als we 2 keer heen gaan hebben we dat geld er al uit. Een paar weken terug zijn we voor het eerst heen geweest. Elna en Adjani kwamen op zaterdag gedurende de dag naar me toe, het was lekker weer dus we hebben gelunched wat geshopt en in de avond gezellig gebarbequed samen met Pete en Renee. Daarna hebben we voor het eerst sinds ik bij hun woon gebruik gemaakt van de Jacuzzi! Oh dat was echt superlekker haha, we hadden gezellig drankjes gehaald en de lampen van de jacuzzi veranderde van kleur dus het was een erg gezellige avond. Die zondag waren we vroeg opgestaan om naar Six Flags te gaan, we hebben de hele dag daar rondgelopen en de helft van de achtbanen gedaan, er zijn er zoveel dat je niet genoeg tijd had in een dag. Af en toe doodsangsten uitgestaan maar het was superleuk en het weer was heerlijk. Heb me een aantal keren ingesmeerd maar was toch flink verbrand maar dat is in de loop van de dagen lekker veranderd in een bruin kleurtje.

Het werk is ook nog steeds leuk, ik heb me nog geen dag echt verveeld. Zeker nu het weer zo lekker is kan ik met de kinderen in de tuin spelen. We hebben inmiddels een mini trampoline, twee glijbaantjes en een schommel.
Matthew ging voorheen altijd met Pete of Renee op zondagochtend naar de little gym, maar omdat de voetbal van Pete is gestart lukt dat niet meer op zondag dus ga ik nu tegenwoordig daar heen met Matthew op donderdagochtend. Het is echt superleuke kleutergym met muziek, het leren van oefeningen, liedjes en manieren. Daarna is het altijd vaste prik om naar de cafetaria te gaan en een muffin the kopen voor Matthew.
Vorige week zaterdag was het weer een dag naar school, dit keer moesten we een opdracht doen over de verschillen tussen Canada en Amerika. Ieder groepje kreeg een onderwerp waarover we de verschillen moesten zoeken. Mijn groepje moest het over de politiek doen, gelukkig kregen we smiddags een leukere opdracht en moesten we naar het Metropolitan Museum of Art en daar opdrachten doen. De toegang tot dit museum is vrijblijvend dus de school had verteld dat we ieder maar 1 dollar moesten betalen. Het is echt een enorm museum en wil zeker nog een keertje terug het was erg leuk, ik vond vooral de Egyptische vleugel erg gaaf.

Die avond had ik een bootcruise, een van me vriendinnen hier had hier iets over opgevangen. Het is een bootcruise voor Au Pairs en Navy Cadets. Het was een bootcruise rondom Manhatten heen, het was supergaaf de stad te zien vanaf het water. Het was op de boot ook leuk met muziek en dat soort dingen. Na de bootcruise zijn we de stad nog in gegaan en hebben we wat barretjes bezocht. Dit was een erg druk weekend want de dag daarna had ik een clustermeeting in New York. We gingen naar de musical Memphis op broadway, we hadden beroerde plaatsen (maar wat wil je ook voor maar 28 dollar haha) maar de show was supergaaf!

Toen brak er na een druk weekend weer een nieuwe week aan, die was weer zo als gewoon. Het was qua temperatuur lekker, helaas wat regen hier en daar. Dus hebben we in plaats van buiten gespeeld geknutself, wat gebakken en naar de little gym geweest.

Afgelopen zaterdag had ik geen school, ik ging in de loop van de middag naar Westwood toe waar Adjani woont. We hebben in de pub daar de Kentucky Derby bekeken, een heleboel gedoe om 2 minuten paardenrace haha. We hebben daar gezellig wat gedronken en gegeten. Er was ook een meisje gekomen die ik in de class heb ontmoet. Ze heet Ricarda en komt uit Oostenrijk, ze woont in een plaatsje naast Westwood. Laat op de avond zijn we nog naar de film geweest, The Avengers in 3d. Een erg gave film!
Die avond bleef ik bij Adjani slapen dit vanwege een clustermeeting de volgende dag. Mijn oudee cluster ging vrijwilligerswerk doen. Adjani's hostkind heeft Autisme en hij deed mee aan een race voor Autisme. Zijn familie had met een team geld ingezameld en gepaart met de fietsrace was er een family fun ding. Hier waren allemaal activiteiten te doen en wij gingen daarbij helpen, ik en Adjani hebben een opblaasbaar honkbalspel begeleid. Het was heel erg leuk om te doen, na de vrijwilligersmeeting zijn we terug gegaan naar Westwood, hier hebben we nog even lekker een ijsje gegeten bij de Frozen Yogurt en ben ik weer op de trein terug gestapt naar Hamilton.

Afgelopen zaterdag was het precies 5 maanden na mijn aankomstdag, ik zit al weer in mijn 6e maand. Zo gek, papa, mama en Lenn komen al over zo'n 6 weken.

Het was weer een lang verhaal dus ik zal gaan afsluiten haha.

Heel veel liefs en groetjes Martine xx

Reacties

Reacties

Sandra

Martine, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven.
Wat fijn voor je dat je het daar zo leukt hebt.

Geniet er maar lekker van!

Laura

Leuk Tinus, goed om te horen dat je het nog naar je zin hebt!

Gr. Laura

annette brakenhoff

wat leuk om zo'n uitgebreid verhaal van je te lezen. Zo te merken maak je het nu prima.

Marieke

hallo martine,
leuk om al je verhalen zo te lezen we hebben even gemaild voordat je wegging naar de us.
gaat alles goed volgens mij heb je het prima naar je zin met de kinderen ook leuk
Groetjes

Marco, Esther, Sven, Maud en Jeb

Hoi Martine,
Allereerst: we missen je! Maar ontzettend leuk om te lezen dat je zoveel beleeft, meemaakt, ziet en leert! Geniet ervan!!! En blijf bloggen!
Groetjes van ons allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active